Brněnský masakr 2013 aneb Óda na vytrvalce

23.09.2013 20:55

"Misti! Misti!" Asi takhle nějak by pravděpodobně zdravil Adolf Větvička, šišlající, ale jinak do fandění zapálený zvěrolékař ze seriálu Okresní přebor, účastníky letošního ročníku běžeckého závodu Brněnský masakr, závodu na 61 km, o jehož konání byli návštěvníci našich webových stránek předem informováni. Letošní ročník nevešel do dějin svým profilem, který je každý rok sice strašně náročný, ale víceméně pořád stejný, ani svým počasím, které sice (prý) udělalo z některých míst závodní tratě bažinu, ale jinak nijak nevybočovalo zářijovému normálu, ale tím, že se ho zúčastnil člen našeho týmu  BORCI zdar! Zbyněk Tkadlčík! Dle kuloarních informací, a zde mi prosím dovolte jednu perličku ze zákulisí, byl zejména konec tohoto závodu mimořádně náročný  a bolestivý. Živě si to dovedu představit, zrovna dneska po práci jsem absolvoval v podobném terénu v okolí mého bydliště asi 13 km - ne že bych teda přímo padal z toho na hubu, ale při představě, že bych si to měl dát ještě 4x, se mi udělalo skoro mdlo... Proto mám za to, že je nutné vyslovit tomuto sportovci velkou úctu a uznání! A čas? Ten sice není podle mě v tomto závodě tak důležitý, ale musím ho zmínit, dle mého je totiž  z oblasti science fiction: 7:03 hod! V pohodě stačil na 70. místo a bez problémů se s ním Zbyněk kvalifikoval na příští ročník.. Ale nemohu zůstat jen u toho: mimořádný výkon totiž podala i naše kamarádka (před startem a v cíli) a soupeřka (na trati, a to nejenom masakru) Pavla Všetečková. Její 6:42 hod muselo každému vyrazit dech, skoro 20 minut na výborného Zbyňka je zavíděníhodné, 2. místo mezi ženami úžasný výsledek. Ale teď POZOR: je to vítězka kategorie 35-44 let!  Přiznám se, její výkon mě přinutil k úvahám, co mám udělat, abych i já ve světě sportu něčím zaujal, i když při znalosti Pavlinčina času v tomto závodě již tuším,  že výsledky v běžeckých závodech to zrovna nebudou - v porovnání s Pavlou totiž zůstávám v podstatě pořád na startu... Na co jsem přišel, o tom snad až někdy příště - Pavlince jsem jeden svůj nápad již soukromě po telefonu sdělil, a ačkoliv nešlo vyloženě o žádnou sprosťárnu, málem pukla smíchy... Takže teď nevím..  No, zkrátka, dalo by se použít ono známé "Sláva vítězům, čest poraženým", ale na tomto místě bych udělal výjimku a toto rčení upravil (snad nebudu hned podezírán z podjatosti) na "Sláva oboum, sláva všem účastníkům!"

A snad jeden dovětek, nebo, budiž, snad i přání. Zatímco všichni účastníci Brněnského masakru 2013 překonávali na náročné a strašně kopcovité trati sebe sama, já se účastnil srazu spolužáků ze zakladní školy. Probírali jsme samozřejmě, jak se kdo má, vzpomněli jsme mimo jiné i ty, kteří se z různých důvodů nemohli letos zúčastnit. A tak přišla řeč i na jednoho spolužáka, o kterém nám někdo přítomný podal tuto informaci: "Ten je teď invalidní důchodce v Kazachstánu!" A ať už je to pravda nebo úplná blbost, s myšlenkou na něj přeji všem účastníkům letošního masakru, aby se z toho co nejdřív fyzicky či psychicky vzpamatovali a nemysleli si, že je nějaký Kazachstán jistojistě zachrání...

 

BORCI zdar!

 

Libor