SSC - Kladské sedlo 2015

01.09.2015 11:01

Přátelé, 

po krásné sobotě následovala snad ještě hezčí neděle. Ráno 30. 8. začalo mlžným oparem, ze kterého se vylouplo sluníčko a na sytě modrém nebi nebylo po mracích ani památky. Rtuť teploměru, již ráno v devět hodin na startu ve Starém Městě pod Sněžníkem, ukazovala 26°C a všichni účastníci zkušeně vyhledávali každičké stinné místo. Na startu se v porovnání se sobotou sešlo pouhé torzo, řekněme spíše, Ta více zapálená část, startovního pole seriálu SSC. Na 44 mužů a žen z Čech, Moravy, Slezska a Polska čekalo náročných devět kilometrů trati, kde měli výhodu závodníci, kteří mají silný soupažný styl, nízkou tělesnou váhu a rychlá kolečka. Na startu to opět vypadalo jako když se sejdou první den školy spolužáci po letních prázdninách. Všichni klábosili a klábosili, ani jsem si nevšiml, zda proběhla předstartovní porada Emotikona smile. Po startovním výstřelu to vypadalo jako když střelí do vrabců a velmi brzy jsme vzadu osaměli. Postupně se přede mne dostali i další závodníci. Nejdříve Radka Zelenková spolu s Jardou Lichtenbergem a pod stoupáním na 4,5. kilometru mne dojela dvojička Eliška Uhmannová, Edyta Olcoň. Eliška má z nás stříďák nejlepší a tak i přes to, že jsem se jí snažil zpočátku držet, se nám postupně vzdalovala, v tu chvíli jsem najisto věděl, že se s ní asi nebudu schopen vyvézt k lepšímu umístění. Stejně tak se ale podařilo i mě odpárat Edytu. Už v první serpentýně jsem měl na ni dostatečný náskok a věděl jsem, že pokud nerupnu, tak si svoji pozici (někdo by řekl 3. od konce, já říkám 43. :-)) pohlídám. Do cíle na Kladském sedle dorazil první Jirka Ročárek, s obdivuhodným časem 0:27:07, před týmovým kolegou Adamem Fellnerem a Vencou Sedláčkem ze Silvini. Mezi ženami zvítězila Adélka Boudíková s časem 0:31:49. Můj věčný soupeř a kamarád Jarda jel tento závod na lyžích pořadatelů swenor alutech, které se používají na tyto závody a oplatil mi všechny letošní předchozí porážky, když do cíle dojel na 41. místě s časem 0:41:50 a za svými zády udržel i mocně dotahující Elišku Uhmannovou, která za ním nakonec na 42. místě s časem 0:42:21 zaostala jen o 31 sekund. Ještě jednou gratuluji Jardo, moc pěkný výkon! Já jsem nakonec 43. příčku skutečně uhájil a závod dokončil v čase 0:44:33 před Edytou Olcoň 0:45:43 a Lojzíkem Kohoutkem 0:46:51. V cíli a následně ve Starém Městě u dobrého oběda a moku jsme vše s přáteli rozebrali Emotikona smile
 

Těším se příště přátelé,
 

SKOL, BORCI zdar!

na zbývající fotky se můžete podívat zde: www.borcizdar.cz/fotogalerie/#a1-jacek-a-edyta-jpg1